Citat



Vi hade kalas för William, spindelmannen, pirattema. Alla barnen som han ville komma kom och det blev en lyckad fest. William var nöjd. Jag och Mattias var helt slut i huvudet efter. Men det vikitgaste var att lille skrutten var nöjd. Det blev skattkarta, säckhoppning, äggbalansering, under hökens vingar, vattenballonger, sätta svansen på grisen, korv, tårta och fri lek. Jag tror att barnen var nöjda. Lite kort i hel helt. 

Dagens bästa från William:
- Mamma, jag vill att du ska föda mig till en Valentin när jag blir sju år. 

- Den som sa att man skulle hämta mjölk får göra det. 

-Mamma, får jag viska en sak? 
Ja, svarar jag.
- Att jag gillar skitstövlar som du. 

William tog av sig sina smutsiga gummistövlar: 
-Mamma, dessa är riktiga SKITSTÖVLAR.  
( han syftade såklart på Mattis i Ronja som alltid säger skitatövlar. Men tyckte det var så roligt när han berättade att de var smutsiga och därför blev det skitstövlar.)


Älskade barn. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0