Griskorv?!

Jag och William hade en diskussion om vad vi skulle äta till kvällsmat i fredags. Som vanligt fick man svaret "jag vet inte" när man ställde frågan. Diskussionen löd såhär till slut: 
Jag: ska vi äta en katt?
W: mamma man kan inte äta katt.
Jag: ska vi äta en hund då? 
W; Nää man kan inte äta hundar.
Jag: men en gris då? Kan man äta det?
William funderade ett tag och till slut sa han nä inte gris heller. Jag förklarade att det fanns gris i korv bland annat. Han brast ut; GRISKORV MED BRÖD?! Hur skulle det se ut???

När vi kom in i affären så kollade vi i köttavdelningen ich jag visade ett paket med fläskkotletter och berättade att det var gris. Sen visade jag ett paket med lövbiff och sa att det var en ko. 
William tittade på paketen och sa; mamma, jag är jättesugen på gris. Det vill jag äta till middag.
Jag trodde jag skulle tappa hakan i marken och frågade honom om han verkligen var sugen på det... Japp så var det och så blev det.
Hemma stekte William sin egen kotlett och kryddade den och så hade vi pasta till. Och hör och häpnad, HAN ÅT NÄSTAN HELA KOTLETTEN!!!! 

Både jag och Mattias (som hade kommit för att hämta w) trodde inte våra ögon. 
Mattias frågade om han tyckte det var gott med fläskkotlett. Då fick han svartet: pappa, det är en GRIS! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0