Vår lilla älskling..

Man kan inte fatta var tiden tar vägen!? Helt otroligt! REdan november.. Det känns som igår då den lilla prinsen anlände till vårt hem.
Tiden har bara galopperat, från att inte kunna göra något alls utan bara ligga och se likgiltigt ut och skrika när man var hungrig och skita när man var nödig och sussa gott i vaggan.
Till att sitta själv vid bordet i sin stol och äta riktigt mat och inte bara tutte, att kunna rulla runt och skratta så man själv får riktiga varma känslor i magen.
Man kan inte förstå att tiden går såhär fort. William bara växer och växer och blir större och större för var dag som går. DEt är super mysigt att se detta varje dag. Alltid något nytt som händer.
Han har dock börjat bli rätt rastlös och vill gärna göra allt han inte kan än. SOm tillexempel stå själv eller gå. Att stå mot soffan eller mot våran fotpall tycker han är jätte kul.
Massa bus har han för sig. William älskar när man leker med ficklampan eller gör roliga ljud och massa annat, bara man ger honom full focus är han nöjd.

busunge..
 Vi var och besökte nya ikea! visst är han fin? Ikea var grymt stort, men såg mest ut som det vanliga. Det enda som faktiskt var annorlunda var resturangen och parkeringen. Rätt intressant. Men dom hade ett mycket större lekrum för barnen ( antar att William kommer att hamna där när han är större) så det var ju bra!gungeligung

Vi var på lekplatsen första gången när det var en såndär fin fin höstdag. William gungade och åkte rutschkana med mig. Det verkade som om han tyckte att det var kul, för han skrattade mycket samtidigt som han såg smått shockad ut.

Lillemans smaksinne är det inget fel på iallafall. Det märks att han tycker om mat. Pasta, kyckling, grönsaker, fisk, kött, ja allting går ner. Gröt är en stor favorit, men idag var det slut och jag fick prova med välling. Det slök han sakta men säkert efter att ha tittat på mig och sett ut som om han trodde jag skulle förgifta honom.

En dag brukar i regel se ut såhär i Williams värld:
Han vaknar ca. kl 04.30, får tutte och somnar igen. Vaknar runt 08 för dagen och vill ligga och busa och mysa i typ tio min. Sen är det grött och ny blöja. Underhållning fram till ca.10.30 och sedan tutte och sussa lite. Vakna för lunch/ frukt stund och sedan promenad med Kitty. Möjligen att han sussar lite till i vagnen annars är han vaken och tittar på alla träden och njuter av livet. Hemkomst och ny blöja. Sedan lek och syselsättning och därefter frukt vid 15.30. Underhållning och bus och sedan busa mad pappa när han kommer från jobb. Runt 17- 17.30 kvällsmat och blöja och sedan tar vi det lite lugnare. Möjligen en promenad i vagnen för att inhandla något i affären annars mys hemma. Sussar oftast en stund runt 18 och sedan vid 20-20.30 gröt och kvällsblöja+ pjamas och sedan försöka somna. Inte lika lätt alla gånger. ibland mutning med tutte och oftast somnar han då. 

Jag försöker hitta på lite olika saker varje dag men det är inte lika lätt alla gånger. Då jag har för det mesta har hunddagis här med tre hundar ( idag fyra :S)  så är det inte så lätt. Men man måste försöka. Hundarna är ju snälla och gör ingenting så det är ju skönt + att det är mysigt att ha dom här.

kittan..

Lite grann hur allt ligger till men jag vet att det har var sjukt längesen jag skrev och ska verkligen försöka att bli bättre.. Lovar att jag sak försöka:) höstiga kramar till alla som inte har gett upp med att följa bloggen..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0