Tiden bara galopperar..

Ja vad ska man säga egentligen? Det var inte längesen som man kom hem med det lilla knytet på armen. Liten och späd var han..Men nu! Man kan knapp tro att det har gått tre månader redan. På söndag är det exakt tre månader sen han tittade ut för första gången... Jag tycker dock att det känns som om det vore igår:)
Förutom att man har lite mer koll på vad lillemannen vill. Nu hör man ju inte bara skrik, utan det är matskrik och det är blöjdags skrik och det är nappenskri och ja en massa olika små söta läten. Och det viktigaste som jag tycker är att han äter och blir stor. Runt 6 kilo väger han nu, till skillnad från sina fjuttiga 2240g när han kom ut:).

På måndag ska vi till BVC för tre månaders koll och första vaccinationen. TVÅ spruter ska vår älskade lilla son få, en i vart ben:(. Men det är gör inget, Mattias kommer att vara med och hålla honom i handen för jag klarar inte sånt. Hur dumt det än låter så blir jag så ledsen bara av tanken på att man ska ge honom en spruta och jag tror att jag skulle göra William upprörd om han kände att jag var ledsen.

William är ju så tåligt litet barn. Han är underbar att ha och göra med. Han finner sig i nästan allt. Och byta blöja tycker han är jättekul för då ligger han och sprattlar och skrattar som aldrig förr. Han är en riktig liten charmör:) Något mer som han tycker om att göra är att ligga på en filt och sparka med benen och vifta med armarna. Armarna går hela tiden på honom:) Han kommer nog att bli en tuff liten kille när han blir större och sen dröjer det inte länge till han växer om mig:S..

Sen är det ju snart dop för lillen. Den 18 juli ska han bli klädd i klänning och få vatten på huvudet:) Men innan dess har vi ju faktiskt redan varit på ett dop och ska på ett till nu på lördag, så han hinner träna sig på hur man ska uppföra sig i kyrkan:). Nu på lördag är det lilla Stella i Växjö som ska döpas så jag har packat väskorna, en för mig och Mattias och en till William och en till Kitty. Kitty ska nämligen sova hos farrmor och farfar i Hörby för hon kan ju inte vara med i kyrkan fast jag tror att hon gärna hade velat.

Nä nu ska jag göra det sista innan Mattias kommer hem så vi kan åka direkt. Man kan ju inte bara sitta och njuta av vädret när man ska iväg... Eller? en liten kopp kaffe först hinner jag...:)




Kommentarer
Postat av: Hanna

Finaste ni <3

2009-07-04 @ 10:58:42
URL: http://likeatequilasunrise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0