Dopet gick "typ" som planerat..

ldJa då var dopet överstökat och jag säger det dirket, TACK för alla fina presenter. Ska bara dra det i kort het tänkte jag..
Vi började dagen med regn och sen var det lite mer regn. Sa då till Mattias att det var bra att han övertalade mig om at vi skulle låna församlingshemmet på St: Knuts kyrka uppe på Linero. Stora råby kyrka tillhör nämligen den församlingen.

Så när kl. var 12 så stack jag iväg och hämtade tårtor och min far i Malmö och sedan mötte vi upp Mattias och fam. Ottosson, som hade kommit ner redan på fredagen, på församlingeshemmet. Därbörjade vi sedan duka och ställa iordning. Jag hjälpte pappa med maten och Mattias styrde upp inne i lokalen där vi skulle sitta.
När dom var färdiga med dukningen stack Mattias hem och gjorde sig iordning och vi bestämde att han skulle häma mig och pappa vid 15 så vi också kunde göra oss klara.
kyrkan i Stora Råby

Tiden rann iväg och plötsligt var hon 15.20 och då lämnade vi lokalen och begav oss hem för att byta om. Sedan satt jag oh min far klara i bilen igen kl. 15.42 och då begav vi oss till kyrkan. Väl framme var vi bland dom sista som kom och alla stod och väntade på oss. Vi fick kläningen som William skulle döpas i av hans farmor och sen gick hela sällskapet in och satte sig medans vi bytade på den Lille.
oj, vad ska nu hända?!

Sen började det. Klockorna ringde och vi gick in med William i famnen och faddrarna, Sophia Fredrik och Sandra, som följe. Ställde upp och prästen inledde och sen blev det psalm 21, måne och sol. Sen snackade han lite mera och sen blev det sång igen, psalm 384 Ett liv ur dina händer och sist men inte minst så blev det lite mera sång och då var det psalm 791, Du vet väl om att du är värdefull. Jag älskar den sången och tyckte att den var vldigt passande.
Alla faddrarna skötte sig. Frederik hälde upp vatten och Sophia sjöng verserna i den sista sången och höll även William efter dophandlingen. Och Sandra stog där uppe som ett stöd.
mattias william jag sandra sophia fredrik och prästen såklart:)

Efter kyrkan åkte vi bort till lokalen och åt god mat och mumsiga tårtor och sen valde jag och Mattias att öppna prsenterna hemma. Mamma höll ett fint tal och det gjorde även Maj-Britt. Och sen gick alla gäster hem och vi städade det som skulle städas med hjälp av mamma och pappa och Margareta.

williams presenter

Sen åkte vi och lämna pappa och sen hem. Riktigt skönt var det att komma hem och så öppnade vi alla paketen som William hade fått och allting var super.



TAck igen för att ni ville dela denna fina dag med oss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket att vi fick vara med på Williams dop ifrån Persson`s "pack". Dagen blev ju fin till slut och fint i kyrkan, god mat och fika och nya trevliga bekanta.

Hoppas speldosan passar lillen, kanske Kitty gillar också ljudet ;)

Kram till er alla/Solweigh

2009-07-26 @ 01:06:34
URL: http://allidaelvira.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va fin han var i sjömansuniformen, hoppas du vet att jag hade velat vara där.

Love U!

/Tant Hanna

2009-07-27 @ 18:35:54
Postat av: Lisa

Tjo, vilka fina bilder, vem har tagit dem? ;) Ni var superduktiga allihop, det är inte helt lätt att styra folk och fä vid såna här tillfällen. Kram från oss

2009-08-01 @ 16:35:41
URL: http://www.nogg.se/lisalundgren
Postat av: Peter

Trevlig hemsida ni har ( har precis kommit in för första gången).

Kommer snart ner en dag och hälsar på er.

Peter/Gantofta

2009-09-15 @ 08:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0